Een landingspage is een pagina op uw website die gericht is op conversie. In principe kan dat iedere pagina zijn, maar de beste landingspage is geoptimaliseerd voor Google en speciaal geschreven om een bezoeker aan te sporen tot handelen (contact opnemen, e-mailadres achterlaten, product kopen, etc.). Een landingspage wordt meestal ingezet om bezoekers te genereren (via Google of een andere zoekmachine) of om een lopende reclamecampagne te ondersteunen. In het laatste geval wordt de URL van de landingspage gecommuniceerd op/in een banner, nieuwsbrief, poster, advertentie of brochure. De landingspage is onderdeel van uw website, maar vaak buiten de menustructuur. Moet er zoveel mogelijk specifieke informatie over één onderwerp op de landingspage staan? Of moet ik mijn landingspage juist voorzien van kleine hoeveelheden informatie over aanverwante onderwerpen/producten/diensten? De meningen zijn hierover verdeeld, maar wij geloven in landingspages met veel informatie over één enkel onderwerp. Om te kijken wat het beste is in uw situatie zou u beide situaties moeten testen. Het doel van een landingpage is bezoekers te converteren naar prospect of klant. Leef u in in uw bezoeker: Bezoekers willen waardevolle informatie en Google indexeert het liefst pagina’s met relevante informatie. Dat komt goed uit. Het enige dat u hoeft te doen is zorgen voor goede content. Geef voldoende informatie, maar schrijf niet meer dan nodig is en behandel één onderwerp. Maak gebruik van korte brokjes informatie. Probeer de content op een aantrekkelijk manier te presenteren door middel van bullets, afscheidingslijntjes, icoontjes en de juiste typografie. Het produceren van een landingpage kost éénmalig 25 euro. Echter hoe meer landingpages u wenst hoe goedkoper de landingpage. Jaarlijks heeft u alleen de domeinkosten.
Wat is een landingspage?
De meest effectieve landingspage
Uitgangspunten bij het maken van een landingspage
Goede content is het belangrijkst